Her fave song

My taste of music didn't change despite the fact that I am now living in a what they call land of the free.

So everytime Dannielle is fussy, singing OPM or Original Filipino song helps calm her down. She likes to dance with me while I sang. To top it, it's a lullaby for her.

Her favorite song? I just discovered that she like it the most. It is the OST or original soundtrack of GMA's Una Kang Naging Akin starred by Maxene Magalona, Wendell Ramos and Angelika dela Cruz.

I searched for a better video on youtube and an audio on Imeem but there is no way I can find it. Yet, I was able to listen to the rest of the song for the melody, rhythm and lyrics.

I had to take my own notes and here is the lyrics...

Una ka sa lahat
ikaw ang tunay sa buhay kong huwad
una ka sa puso
ano bang nangyari tayoy naglayo

kay tamis ng kahapon natin
ky bilis ding nabalewala
tama nga bang nakitang nagdaan
tiyak n may masasaktan

[pano sya paano ka
paano nga ba ang puso't isip ko nalilito
una ka paano sya
saan ba ako pupunta

ako ba ay hangal
dalawa ang mahal
ang gulo ng mundo nating tatlo
una ka paano sya saan ba ako pupunta]

una kang minahal
tanong ko palagi bat di nagtagal
sanay walang masaktan
ano man ang kahihitnan ng lahat

kay tamis ng kahapon natin
ky bilis ding nabalewala
tama nga bang nakitang nagdaan
tiyak na may masasaktan
repeat [ ]
una kang naging akin
ngunit sya ang dapat kong mahalin
repeat [ ]

Comments

Popular posts from this blog

Her 4th trip to Brec's Baton Rouge Zoo

Awit Kay Inay

Ranks, money, trip and more